Trommelgeluiden en rammelaars - Reisverslag uit Ollantaytambo, Peru van Marielle Rossel - WaarBenJij.nu Trommelgeluiden en rammelaars - Reisverslag uit Ollantaytambo, Peru van Marielle Rossel - WaarBenJij.nu

Trommelgeluiden en rammelaars

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

24 September 2011 | Peru, Ollantaytambo

Woensdag, 21 september

De trancereis midden in de cirkels van Moray was heerlijk en zeer interessant. Moray is een erg krachtige plaats die 3 verschillende cirkels heeft. In de Incatijd werden hier gewassen verbouwd voor de adel vanwege de hoog energetische waarde die het hier kreeg. Het is opgebouwd als een soort amfitheater, met in het midden een kleine cirkel waar je de energie gewoon ziet, zo krachtig is deze. We hebben met de groep een mooie ceremonie om deze cirkel kunnen doen, waarna iedereen op het einde even op dit middelpunt heeft gestaan. Je voelt de energie hier werkelijk van je kruin tot je tenen en weer terug gaan, geweldig gewoon!

De trancereis hebben we gedaan in de tweede cirkel, waar het iets rustiger was. We hebben een reis gemaakt naar de benedenwereld, met de Slang, de middenwereld met de Poema, en de bovenwereld met de Condor. En daarna nog met de Kolobrie een stuk verder gereisd om onze gids voor deze reis te vinden.
Onder begeleiding van trommelgeluid ging ik steeds dieper de werelden in en het is wonderlijk wat hier uitkomt. De trommel werkt hypnotiserend en werkt gelijktijdig als lijntje waar je je aan vast kunt houden om naar terug te keren.
Het was een geweldige ervaring!
De fysieke weg terug was de eerste oefening om weer te klimmen op hoogte. Ik kon gelukkig goed meekomen, heb helemaal geen last van de hoogte gehad en ook het trappenklimmen ging me gelukkig goed af zonder te moeten hijgen als een molenpaard.

Donderdag, 22 september
Vandaag stond er een mooie klim en wandeling op het programma naar het complex van Pisac. Dit complex staat op/in een hoge berg, wat betekend dat er een boel geklikt moet worden. Heerlijk, mooie uitzichten, mooie rotsen met de kruiden heerlijk geurend naast de paadjes. We zoeken een mooie plek op, en hier gaan we een meditatie in op de energie van de Condor. Dit keer op het ritme van de rammelaar, wat een fijner en ieler geluid geeft. Door middel van een begeleidemeditatie komt de Condor ons bezoeken, en ook op deze manier krijg ik weer een paar mooie inzichten in mezelf. Ik begin al een duidelijke rode lijn te zien in waar ik blijkbaar aan het werken kom deze reis.
Om met beide benen ook goed op de grond te blijven bezoeken we 's middags een mooie lokale kleurrijke markt, waar ik een paar hele mooie truien heb gekocht. Het is koud hier, en het regent toch best veel. Mijn zomerhemdjes zijn dus alleen maar goed als ondertruitjes tot nu toe. Al moet ik zeggen dat ik toch best veel gewoon in mijn t-shirt loop omdat ik dat toch wel lekker vind. Maar als de zon weg is wordt het toch te koud.

Vrijdag, 23 september
Al vroeg vertrekken we naar Ollantaytambo. Dit is een oud Incastadje wat nog heel erg in originele staat is gebleven. Ook hier bezoeken we natuurlijk een tempelcomplex, waar we helemaal bovenin bij het oog van de Poema connectie maken met de spirits van de lucht. Hier krijg ik niks voor mezelf mee maar zie ik beelden uit het verleden, een machtsstrijd tussen een koning en een priesteres. Het voelt niet zo prettig, dus ik laat het al gauw los en ga op zoek naar de leijlijnen die hier zeer duidelijk voelbaar zijn.
Ook hier is beneden weer een leuke lokale markt.

Terug bij het hotel merk ik dat er WiFi onder in de hal is, dus lekker even met de iPad bijschrijven. het werkt allemaal niet echt zoals ik het eigenlijk bezonnen had, ik zit nu nog gewoon ter plekke te schrijven ipv dat ik een geschreven stukje zo de ether in blaas, maar het is ook wel even lekker om uit de groep te zijn. Af en toe is het toch wel veel om steeds met z'n allen te zijn.
Met mijn kamergenootje gaat het nu wel goed, we hebben een manier gevonden om goed met elkaar om te gaan en elkaars ruimte te respecteren. Een maatje heb ik niet echt in de groep, maar het is ook wel een reis om alleen te maken merk ik. Er zijn wel veel intensieve contacten, veel mensen in de groep hebben een eigen praktijk en doen iets met energiewerk, af en toe lijkt het op een doorlopende intervisie-groep...

Morgenvroeg vertrekken we heel erg vroeg naar Machu Picchu. Ik verheug me er op!!
Tot de volgende mogelijkheid tot contact!




  • 24 September 2011 - 06:36

    Anne-marie:

    Het klinkt echt geweldig, krachtplaatsen, leylijnen. Als ik de foto's zie dan voel ik met je mee.
    Veel plezier nog!
    Hier begint de zon nu te schijnen :)
    xAM

  • 24 September 2011 - 07:06

    Anita:

    Ha Marielle
    Zie er mooi uit de foto's , geniet van alles 's laat het maar lekker op je inwerken
    Liefs Anita

  • 24 September 2011 - 14:36

    Christine:

    Lieve Mariëlle,

    Dank voor het delen van je ervaringen. Je hebt echt werk gemaakt van het verslag.
    Heerlijk om je zo op de foto te zien temidden van de andere dames in Miraflores.
    Geniet ze!

  • 24 September 2011 - 17:20

    Pap.:

    Hallo Mariëlle.
    Via Google Earth ben ik eens gaan kijken waar je zit, en heb het ook gevonden. Er staat je nog heel wat te wachten op je reis, maar geniet er maar van. Hier is alles rustig en deze week hebben we ook nog zon. Hoop dat je nog veel inspiratie kun op doen want als je terug bent begint het drukken leven weer,
    Dikke knuffel en pas goed op je zelf.
    Groetjes Pap.

  • 24 September 2011 - 18:04

    Mies Van Binsbergen:

    Hoi Marielle
    Ik dacht hetzelfde zo'n reis met verschillende mensen geeft een heleboel energieen doorelkaar.
    Probeer je toch maar soms af te sluiten en vertrouw op je eigen energie, ik denk dat je dan nog meer kunt genieten.
    Wel een prachtig land spreekt me erg aan.
    Nog een fijne reis groetjes Mies.

  • 24 September 2011 - 22:43

    Mieke:

    Heerlijk om zo je reis mee te maken. Geniet ervan en denk vooral aan jezelf, al zal dat moeilijk zijn met een groep vol verschillende energieën. Geniet van elk moment en elke ervaring!

    We lezen het vervolg wel in volgende verslag.

    Knuffels,
    Mieke en Jeroen

  • 25 September 2011 - 09:24

    Tilla:

    hoij marielle je zit weer op je plekje daar het zal wel met je vroegeren leven te maken hebben dat daar je roots ligt ik hoop dat je van je vacantie geniet en veel positieven dingen mee brengt en er ook wat mee doet groetjes horst en tilla.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Ik hou van reizen. Van het leren kennen en beleven van andere culturen, andere natuur, andere sfeer en het leren van alles wat anders is. Zolang ik de luxe heb van deze keuzes te kunnen maken zal ik proberen te blijven reizen en mijn leven en hopelijk ook dat van enkele anderen te verrijken met het uitwisselen van ideeën en ervaringen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 48777

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 11 Augustus 2017

Tibet 2017

17 September 2011 - 08 Oktober 2011

Peru 2011; Sjamanistische en Spirituele reis

02 Oktober 2010 - 24 Oktober 2010

India; Spitivallei

05 Oktober 2007 - 27 Oktober 2007

Tibet - Nepal 2007

Landen bezocht: