Kort teken van leven... - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Marielle Rossel - WaarBenJij.nu Kort teken van leven... - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Marielle Rossel - WaarBenJij.nu

Kort teken van leven...

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

20 September 2011 | Peru, Urubamba


Nou, daar zit ik dan, alsnog in een internetcafé met een zeer trage internetverbinding in Urubamba, een klein gehucht in de Heilige Vallei.
De enige plek in dit dorp waar WiFi is, heeft uiteraard vandaag een storing.
Toch wil ik even een teken van leven geven om te laten weten dat ik goed aangekomen ben. Ik ben de grote stad al uit, Lima is geen stad om lang te blijven hangen. Maar dat vind ik geen enkele stad. Wel hebben we de 2de dag onze eerste ceremonie gehad om de eigen intentie van de reis, en om de energie van de groep neer te zetten. De kennismaking van de mensen onderling gebeurt in eerste instantie onder het genot van een biertje en een wijntje en de kamers zijn verdeeld. Grappig, ik ben inderdaad bij diegene op de kamer gekomen waarvan ik in eerste instantie al zoiets had dat ik daar nu niet op zat te springen. De helft van de groep heeft gekozen voor een eigen kamer, dus dan blijft er al vrij weinig andere keus over.De eerste irritaties zijn er al geweest, maar waarschijnlijk heb ik hier ook wel iets van te leren. We zien dus wel...Misschien zijn we op het einde van de reis wel beste vriendinnen. Al verscillen we wel heel veel van elkaar... wijsheid vanuit het hart en wijsheid vanuit cursussen en boeken... Maar goed, dat laat ik geen stempel op mijn reis zetten, het geeft me wel ook meer vrijheid, ik ben n ook alleen op pad het dorp ingegaan, dat zou je anders met z´n tweeën doen...

Vanmorgen ben ik op een Sjamanischische manier gezuiverd en zijn we echt begonnen met de kennismaking onderling. Het is toch mooi om de verschillende beweegredenen van iedereen te horen om deze reis te doen. Het zet een basis om je veilig in de groep te gaan voelen voor de processen die er vast nog gaan komen.

Morgen gaan we naar de magische cirkels van Moray. Daar gaan we een trancereis maken op het ritme van de trom. Heerlijk, om je te verliezen in het rtime van de trom, dus ik verheug me er op.

Hopelijk krijg ik snel de kans om ook wat foto´s erbij te zetten, dat gaat hier echt niet lukken. De omgeving is hier schitterend! De Andes is anders dan de Himalaya, maar ook echt mooi. Morgen gaan we erin wandelen, dan ervaar je de berg natuurlijk een stuk meer.
Tot de volgende mogelijkheid om weer iets van me te laten horen!

  • 21 September 2011 - 05:19

    Henri:

    Hoi Marielle,

    Ik ben blij dat ik weer mag meegenieten van de mooie ervaringen die je de komende weken gaat en mag meemaken. Dat je reis zowel voor de ogen als voor het hart een mooie reis mag worden.

    Groetjes,

    Henri.

  • 21 September 2011 - 06:45

    Mandy:

    Wow; volgens mij wordt/is dit een prachtige reis!! Lekker van genieten! Ik ben erg benieuwd wat je allemaal gaat doen en wat het je gaat brengen!

    Liefs Mandy

  • 21 September 2011 - 10:29

    Mies Van Binsbergen:

    Hoi Marielle.
    Gelukkig goed aangekomen en alles oke.
    De trancereis lijkt me een ideale manier om heerlijk te mediteren en je even af te sluiten van de groep.
    Heel veel plezier in de bergen en tot gauw,

    liefs Mies

  • 21 September 2011 - 12:34

    Onno:

    Leuk zo'n eerste berichtje, en die trancereis lijkt me erg bijzonder. Ben benieuwd wat je allemaal mag gaan ervaren!

    Knuf,

    Onno

  • 21 September 2011 - 13:17

    Christine:

    Lieffie,

    Je bent goed aangekomen. Dat stemt me dankbaar.
    Ik wens je heel veel vertrouwen en overgave toe. Geniet van alles, zelfs van de minder leuke ervaringen :-)

  • 21 September 2011 - 13:17

    Frans Lap:

    Hoi Mariëlle,

    Dit is de derde keere dat ik je schrijf. 2x , denk ik, niet angekomen. WE houden vol.
    Mooi dat je er al bent, en al direct een sjamaanse reiniging. Wat wil je nog meer. En als gratis les: hoe ga ik met niet uitgezochte kamergenote om. Heerlijk, al die triggers die je nu krijgt via haar. Volgens mikj hoort dat er gwoon bij, bij deze reis.
    Je weet dat Peru het vrouwelijke hart van de aarde is (volgens sommigen) en Tibet het mannelijke.
    Ik zou zeggen: verdrink lekker in dat hart, geniet ervan, groei erin en vernieuw jezelf.
    Fijn dat je ons laat meegenieten.
    Ben benieuwd naar je volgende avonturen.

    Lieve groetjes,
    Frans

  • 21 September 2011 - 13:58

    Anne-Marie:

    Zoals gezegd... het is hier bewolkt met af en toe zon ;)

    Geniet, groei en zuiver jezelf !!
    En doe de Inca's ondertussen maar de groeten :)

    X AM

  • 21 September 2011 - 14:28

    Pap.:

    Hallo Mariëlle, Jammer dat ik je niet meer heb gesproken voor dat je weg bent gegaan, maar je weet dat mijn gedachten bij je zijn. Geniet en geniet zo veel als je kunt, en laat je niet van de wijs brengen als iets tegen zit. Het komt op het einde toch wel goed, jullie zijn op een weg die niet iedereen uit zal zoeken voor op vakantie te gaan en de tijd zal leren wat je aan elkaar heb. Ben benieuwd wat je allemaal mee maakt en zal iedere keer als ik de computer aan zet kijken of er nieuws is. Meid maak er wat van nu je het nog kunt. Dikke knuffel. Pap.

  • 21 September 2011 - 15:54

    Mieke:

    Hoi Mariëlle,

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Die kamergenoot zet jij je wel overheen, dat zal geen stempel op je avontuur drukken, daar ben ik van overtuigd.
    Geniet van je trancereis!
    Veel plezier en tot het volgende verslag.

    Knuffels,
    Mieke en Jeroen

  • 21 September 2011 - 16:46

    Peter (Atos):

    He toppie dat v.a de andere kant van deze globe.
    Geniet er maar van de tijd gaat toch veel te hard !

    Gr Peter

  • 22 September 2011 - 07:09

    Ronald En Alice:

    Hoi Marielle,

    Geniet van alle ervaringen daar in Peru.
    Met de katten gaat alles goed. Je krijgt een dikke knuffel van Shiva en Tara :-)
    Shiva zit zoals gewoonlijk overal met haar neus boven op en kan geen genoeg krijgen van de tuin.
    Tara is nog een beetje schuchter, maar komt steeds meer naar ons toe.

    Groetjes en veel plezier met het ritme van de trom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Ik hou van reizen. Van het leren kennen en beleven van andere culturen, andere natuur, andere sfeer en het leren van alles wat anders is. Zolang ik de luxe heb van deze keuzes te kunnen maken zal ik proberen te blijven reizen en mijn leven en hopelijk ook dat van enkele anderen te verrijken met het uitwisselen van ideeën en ervaringen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 48769

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 11 Augustus 2017

Tibet 2017

17 September 2011 - 08 Oktober 2011

Peru 2011; Sjamanistische en Spirituele reis

02 Oktober 2010 - 24 Oktober 2010

India; Spitivallei

05 Oktober 2007 - 27 Oktober 2007

Tibet - Nepal 2007

Landen bezocht: