Terug in Nederland - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Marielle Rossel - WaarBenJij.nu Terug in Nederland - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Marielle Rossel - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

14 Oktober 2011 | Nederland, Geldrop

Inmiddels alweer bijna een week terug in Nederland. Wat gaat de tijd toch vlug. Die week heb ik ook weer nodig gehad om terug te komen, en nog steeds ben ik nog niet helemaal terug in het normale ritme. Veel indrukken en ervaringen blijven voorbij schieten. 's Nachts zit ik klaarwakker overeind terwijl ik overdag wat zit te rommelen, zonder een focus te kunnen vinden.

Nog een paar dagen, en dan begint de mallemolen weer.

De laatste dag in Punu heeft Edwardo nog een excursie voor ons geregeld naar de Uros-eilanden. Eilandjes van riet, op het Titicacameer, net buiten Puno. Lekker toeristisch en lekker ontspannend. Men heeft er een hele show van gemaakt en de mensen zelf lijken er ook erg van te genieten, dat is leuk om te zien. De voorouders van deze families zijn op het water gaan leven en hier zijn rijke tradities uit ontstaan. Deze worden nu via een compleet toneelstukje aan ons getoond. En we krijgen nog een complete verkleedpartij. Omdat we allemaal voor gek staan is het leuk.

Alleen jammer voor de achterblijvers thuis; deze laatste dag had ik in gedachten gehad om nog wat leuke souvenirs te gaan kopen. Gedurende de reis heb ik dat eigenlijk niet gedaan. Nu was ik te laat terug in Puno om nog te kunnen gaan shoppen. Helaas, jullie zullen het met mijn verhalen en de foto's moeten doen.

De thuiskomst was heerlijk. Bij de vorige thuiskomst was ik helemaal de weg kwijt en vroeg me af wat ik hier weer deed. Het was alsof ik mijn hart en ziel achtergelaten had.
Nu vind ik het heerlijk om thuis te komen.
In plaats van dat ik iets heb achtergelaten, heb ik dit keer iets mee teruggenomen. Voor mezelf. En voor anderen, via mezelf. Ik gun het mezelf en iedereen rondom mij om daarvan te mogen genieten en te profiteren!!

Bedankt dat jullie weer zijn meegereisd, ik hoop dat jullie een beetje genoten hebben!!

Liefs,
Mariëlle

  • 14 Oktober 2011 - 13:56

    Onno:

    Vond het mooi, zeker toen ik je weer zag! Blijf er van genieten!

  • 14 Oktober 2011 - 14:30

    Peter (Atos):

    Zo veel indruken zo veel gezien !
    de tijd gaat zo snel al wat blijft is een herinnering.
    Hoop dat het een tijd was om nooit meer te vergeten en
    een ervaring die een verrijking voor je leven is.
    Hoop dat je de trip van je leven hebt gehad

    Ik zie je vande week wel in het gekkehuis dat Atos heet.

  • 16 Oktober 2011 - 13:27

    Greet:

    Herkenbaar allemaal, veel van die plekken zijn Frans en ik ook geweest :-).
    Bedankt voor het delen.

    Liefs,
    Greet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Ik hou van reizen. Van het leren kennen en beleven van andere culturen, andere natuur, andere sfeer en het leren van alles wat anders is. Zolang ik de luxe heb van deze keuzes te kunnen maken zal ik proberen te blijven reizen en mijn leven en hopelijk ook dat van enkele anderen te verrijken met het uitwisselen van ideeën en ervaringen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2481
Totaal aantal bezoekers 48780

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 11 Augustus 2017

Tibet 2017

17 September 2011 - 08 Oktober 2011

Peru 2011; Sjamanistische en Spirituele reis

02 Oktober 2010 - 24 Oktober 2010

India; Spitivallei

05 Oktober 2007 - 27 Oktober 2007

Tibet - Nepal 2007

Landen bezocht: