Oeps, getrouwd??? - Reisverslag uit Sarāhan, India van Marielle Rossel - WaarBenJij.nu Oeps, getrouwd??? - Reisverslag uit Sarāhan, India van Marielle Rossel - WaarBenJij.nu

Oeps, getrouwd???

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

09 Oktober 2010 | India, Sarāhan

7 oktober
(Nog een reisverslag vandaag!)
De volgende ochtend wordt de bagare op de jeeps vastgesjord en vertrekken we naar Sarahan. Maar niet eerst voordat de laatste rekeningen betaald moeten worden.
" Sir, I did not have this miniralwater that is on the bill" " O no? Do jou want it now than? It is very difficult to remove it from the bill" . Zo komt men hier dus van hun water af...
De rit is mooi tussen de bergen en valleien. Berg op, en aan de andere kant er slingerend weer vanaf. Richting platteland, eingelijk, weg uit die steden. We gaan naar de binnenlanden van Himachal Pradech langs de oude Hindostan-Tibet route.
We stoppen bij een plek bij de rivier voor de lunch. De chauffeurs halen een tafeltje ergens uit de jeeps vandaan en zelfs een tafellakentje. Brood met hopjes kaas en verse tomaat gegeten, heerlijk! En voor de liefhebbers chocoladepasta uit een tube. Fred en Ed voor de kenners met kinderen. Lekker gegeten, alleen jammer dat de loslopende koeien deze plek ook al eerder uitgekozen hadden en hier zo te ruiken op hun gemak hebben staan te herkauwen.
Rond 17:00 uur komen we aan in Sarahan. Een klein dorpje op 2000 meter hoogte. De salamanders of hagedissen, grote gekko's zeg maar, kruipen langs de wanden van het hotel. Helaas ook een hele, hele grote spin in de badkamer en ik kom er achter dat mijn roommate Ellen panisch is voor spinnen. Deze vnd ik ook echt te groot om aan de pootjes (poten) vast te pakken om buiten te zetten, dus als echte meiden roepen we de hulp in van onze buurmannen (Peter en Godwin) die heel dapper de spin vangen en buiten neerzetten.
In het dorp staat een hele mooie Hindoetemptel waar we weer een puja (dienst) volgen en een tika in ontvangs nemen. Het valt me op dat er overal verschillend spul voor de Tika gebruikt wordt. De Tika is de stip die je op je voorhoofd geschilderd krijgt. De ene is vuurrood, korrelig en valt er zo af, de andere is oranje en lijkt er echt opgeverft te zijn. Daar moet je 's avonds nog even op boenen. Maar overal schoenen.
Dit ritueel raakt me vrder echter niet. Het is mooi en ik respecteer de gedachte die je door de Tika en de puja meekrijgt, het is allemaal dezelfde energie als je het grote geheel bekijkt, maar ik kijk uit naar de eerste Boeddhistische tempel, de gebedsvlaggetjes en de stuppa's.
Volgens mij ben ik hier perongelijk getrouwd. Ik zag een leuk bandje / touwtje voor om de pols met een Ohm-kraaltje. Men heeft hier aparte sluitingen, 2 lussen en wat touwtjes, dus ik vraag aan de jonngeman waarvan ik het touwtje koop of hij het me om wil doen. Ik hoor een boel gegiechel achter me van een paar meiden en hoor iets van " mariage". De jongen knoopt me het touwtje toch om en grinnikt ook wat tegen me. Oeps, is dit voor mij de manier om aan de man te komen??

  • 09 Oktober 2010 - 10:46

    Mia:

    Hoi Marielle,
    Wat fijn dat je zulke aardige "beschermheren" bij je hebt. Doe Peter en Godwin mijn hartelijke groeten, en wens ze een heel fijne reis en geef ze namens mij een big hug.
    Liefs, mam en Han

  • 11 Oktober 2010 - 09:04

    Mies Van Binsbergen:

    Hoi Marielle

    Alles oke? Het verhaal wordt steeds mooier, alleen de spin bevalt me niet ( kippenvel)
    Dus ik geniet maar weer verder van je mooie verslag.
    Blijf gezond en pas goed op je zelf.
    Groetjes Mies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Sarāhan

India; Spitivallei

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2011

Afsluiting

22 Oktober 2010

Spitivallei, thuishaven

20 Oktober 2010

Tentenkamp en Jeepsafari

17 Oktober 2010

Balen, heel verslag weg

12 Oktober 2010

Kort teken van leven
Marielle

Ik hou van reizen. Van het leren kennen en beleven van andere culturen, andere natuur, andere sfeer en het leren van alles wat anders is. Zolang ik de luxe heb van deze keuzes te kunnen maken zal ik proberen te blijven reizen en mijn leven en hopelijk ook dat van enkele anderen te verrijken met het uitwisselen van ideeën en ervaringen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 48777

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 11 Augustus 2017

Tibet 2017

17 September 2011 - 08 Oktober 2011

Peru 2011; Sjamanistische en Spirituele reis

02 Oktober 2010 - 24 Oktober 2010

India; Spitivallei

05 Oktober 2007 - 27 Oktober 2007

Tibet - Nepal 2007

Landen bezocht: