Op het dak van de wereld - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marielle Rossel - WaarBenJij.nu Op het dak van de wereld - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marielle Rossel - WaarBenJij.nu

Op het dak van de wereld

Door: Marielle en Mia

Blijf op de hoogte en volg Marielle

14 Oktober 2007 | Nederland, Amsterdam

Nogmaals, iedereen bedankt voor alle reacties! Het is niet te doen om overal op in te gaan, maar als je ons een mailtje stuurt naar het adres waarop deze link binnenkomt, kunnen we wat persoonlijker antwoord geven. Maar heerlijk om de berichten te lezen, we zijn er erg blij mee!

Op dit moment zijn we net aangekomen in Lhasa. Gisteren om wel te verstaan. We zijn nog een beetje zwak en misselijk van de hoogte, koppijn en dus niet echt kiplekker. Maar even rustig aandoen vandaag.

Kathmandu vallei
De afgelopen dagen waren geweldig. Dan heb ik het dus over de Kathamnandu vallei. Op sommige locaties waren de sanitaire omstandigheden wat minder, maar dat is een goede voorbereiding op wat ons straks nog te wachten staat. In de kleine dorpjes is nog helemaal niks verandert, de mensen zijn zeer aardig, op een oud mensje na, die zelfs agressief werd! Dat mensje heeft de hele groep voor zich uitgejaagd, hahaha..

Han, we hebben de plek van ons kindje gevonden! Ik moet even een computer zoeken waar ik de foto's op aan kan, ik heb de foto achtergelaten, en een nieuwe gemaakt, bijna dezelfde, met een ander kindje. Maar heerlijk dat we de foto achter hebben kunnen laten. Het was in de buurt van Dulikel.
Verder was de hele tocht weer fantastisch, geweldige wandelingen, zware bergen opstrompelen en weer naar benenden. Moe maar voldaan hebben we het steeds weer gered.

Tibet
Weer opnieuw maakt dit land een verpletterende indruk. Tijdens de bus van het vliegveld uit naar Lhasa heb ik weer de halve tijd zitten te janken. Wat doet dit land toch met me... Een gevoel van thuiskomst en heimwee tegelijk. Mia is emotioneel gezien ook even de weg kwijt. Daarnaast hebben we beiden wel een beetje last van de hoogte, we moeten echt even acclimatiseren. Maar wat een mooie mensen hier, pelgrims die af en aan komen en in een gestaag tempo hun khora hier doen. Van oud tot jong komt hier voorbij.
Vanuit het dakterras van ons hotel kunnen we uren genieten van deze rondgang, met als geweldig plaatje op de achtergrond de Potala.

Zodra we een computer vinden die onze fotokaartjes kan lezen, komen er enleke foto's bij te staan, helaas is dit nu niet mogelijk. Tot de volgende keer dus.

  • 14 Oktober 2007 - 09:13

    Riny:

    Hallo jullie. Met heel veel plezier lees ik steeds weer jullie berichten. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Ben heel benieuwd naar de volgende foto`s. Veel sterkte met klimmen en maak er wat mooi`s van.Mia hou je taai!

  • 14 Oktober 2007 - 09:20

    Mieke En Jeroen:

    Hallo Mariëlle en Mia,

    Fijn om te horen dat alles goed gaat en naar verwachting. Heel veel sterkte met jullie emoties, we leven met jullie mee!
    Veel plezier en genot van alles wat jullie nog gaan meemaken.

    Groetjes,
    Mieke en Jeroen

  • 14 Oktober 2007 - 09:22

    Fred En Bep:

    Hallo Mia en Marielle,
    Wat is dit toch herkenbaar als twee mensen zich op een voor hen bijzondere plaats bevinden, en aldaar intens kunnen genieten en alles in harmonie zien en voelen. Wat kan onze planeet toch mooi zijn.Het geeft weer kriebels bij ons om weer een reis te gaan ondernemen.Dat zijn van die bijzondere landen met hun rijke cultuur en mooie landschappen waar je van zegt ik kan het bijna niet onder woorden brengen zo mooi en gelukkig voel ik mij daar op die bijzondere plek.
    Wij vinden dat jullie het zeer goed beschrijven, compliment aan de schrijfsters. Mischien wel iets om een boek te schrijven??????
    Wij wensen jullie nog veel bijzondere momenten toe doe even rustig aan voorkom hoogte ziekte. Wij zien al weer uit naar jullie volgende verslag.
    Groetjes
    Fred en Bep


  • 14 Oktober 2007 - 10:41

    Horst En Tilla:

    Hoj Mia en Marielle.
    Dit is me toch wat .wat geweldig dat Jullie de plek gevonden hebben waar de foto vorig jaar gemaakt is het zou toch geweldig zij als het kindje zelf gevonden word.niemand weet wat ze met jullie aan moeten is dit wel goed zoveel emotie.Ik wil jullie nog de groeten doen van Gon en Jeanne van Ham.heb ik nog even mee staan te praten. Ik wensjullie nog heel veel reis plezier verder op deze indrukwekkende reis.heel veel groetjes uit Hout Blerick.

  • 14 Oktober 2007 - 19:33

    Mieke:

    Marielle en Mia, wat zijn jullie geluksvogels, ik ook, want ik geniet van jullie foto's en reisverslagen, zo mooi. Blijf lekker dicht bij je zelf en neem op tijd timeout, heel veel warme gedachten en een warme pakkerd. xx Mieke

  • 14 Oktober 2007 - 19:34

    Roberto&Ilse&Ricardo:

    Hoi, hoi, lieve mensjes.
    Super leuk dat we jullie zo kunnen volgen. Vooral jullie koppies, stralen helemaal. Mooi om te zien. We blijven jullie volgen. Dikke kus en knuffel van uit Nederland

  • 15 Oktober 2007 - 06:01

    Yvonne Priesterbach:

    Lieve Mia,en Marielle natuurlijk
    Vanuit Almere, een grote tegenstelling
    t.o.v. de plek waar jullie je nu bevinden,zend ik jullie lieve groeten.Het is fantastisch om jullie op deze wijze te kunnen/mogen volgen.Dankjewel daarvoor!

  • 15 Oktober 2007 - 11:10

    Mieke En Jeroen:

    Hoi Mariëlle en Mia, Ik heb net je foto's bekeken en ze zijn prachtig! Jullie zien er gelukkig uit! Ga zo door met genieten! Wij genieten mee!

    Tot de volgende keer!!

    Groetjes, Mieke en Jeroen

  • 15 Oktober 2007 - 12:13

    Pap:

    Hallo Mia en Marielle, ik ben toch wel Trots op jullie, als twee vrouwen aan de anderen kant van de wereld en ook nog bijna in de ??????? als die er is.Ik hoop dat verder alles goed gaat en dat jullie met heel veel mooien verhalen thuis komen. Nog heel veel reispezier en kom gezond weer terug.
    Pap

  • 15 Oktober 2007 - 13:16

    Han:

    Lieve schatten,
    Het is geweldig te zien hoe e.e.a.qua reis en mogelijkheden in elkaar zit. Ik vind het ongelofelijk!
    Ik ben erg blij dat jullie de plek hebben gevonden van "ons kindje".
    De nieuwe foto is ook weer heel bijzonder, wie weet?!
    Hartje, indien de foto dat voorstelt wat je bedoelde, dan is dat perfect.
    Het is geweldig jullie weer even te zien. de klim in de vrachauto heeft iets weg van de klin in de mand van de ballon!
    Liefs en kusjes,
    Han

  • 15 Oktober 2007 - 20:48

    Marlies Schmitz:

    hallo Mia en dochter Marielle,
    Om jaloers op te worden als ik jullie reisverslag lees.Geniet maar heerlijk van deze bijzondere reis.
    Mia, ik hoop dat je nu profijt hebt v.d. beenspieren die je elke dinsdagmorgen een goede beurt hebt gegeven.Morgenvroeg op de bodygym zullen onze gedachten weer even bij jou zijn.
    veel liefs van Marlies

  • 17 Oktober 2007 - 20:10

    Toos De Bie:

    denk vaak aan jullie heb ook een kaarsje laten branden dat de reis verder goed mag verlopen.
    geniet er maar van met marielle om jaloers op te
    worden.
    wens jullie nog veel vakantie plezier.
    groetjes toos en rinus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Ik hou van reizen. Van het leren kennen en beleven van andere culturen, andere natuur, andere sfeer en het leren van alles wat anders is. Zolang ik de luxe heb van deze keuzes te kunnen maken zal ik proberen te blijven reizen en mijn leven en hopelijk ook dat van enkele anderen te verrijken met het uitwisselen van ideeën en ervaringen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 48771

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 11 Augustus 2017

Tibet 2017

17 September 2011 - 08 Oktober 2011

Peru 2011; Sjamanistische en Spirituele reis

02 Oktober 2010 - 24 Oktober 2010

India; Spitivallei

05 Oktober 2007 - 27 Oktober 2007

Tibet - Nepal 2007

Landen bezocht: