Een gezegende dag... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marielle Rossel - WaarBenJij.nu Een gezegende dag... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marielle Rossel - WaarBenJij.nu

Een gezegende dag...

Door: Marielle en Mia

Blijf op de hoogte en volg Marielle

08 Oktober 2007 | Nepal, Kathmandu

Wat was het weer een bijzondere dag! Bij een tempel bij de Bodnath hebben we een zeer indrukwekkende ceremonie mogen meemaken. Gezegend door een monnik en mogen zitten op de bankjes waar normaal de monnikken zitten. We hebben een sjaal omgekregen, gezegend door heilig water. Eigenlijk is het gewoon niet onder woorden te brengen, zo'n ervaring was het.
Lieve mensen, de eerste yakboterlampjes branden voor jullie!!!

De gang langs de verbrandingsrituelen van de Hindoes was mede door de uitleg van een goede gids indrukwekkend.
Verder zijn we blij dat we het verkeer hier weer overleefd hebben, wat een gekkenhuis hier! Het is gewoon verstand op nul en oversteken. Dus als jullie ook een kaarsje voor ons op kunnen steken....

Morgenvroeg vertrekken we richting Kathmandu vallei, en dan zijn we dus enkele dagen niet te bereiken en is er radiostilte. Waarschijnlijk hebben we pas weer in Lhasa de kans om een bericht achter te laten. Dus als jullie een paar dagen niks van ons horen, niks aan de hand, we zijn niet overhoop gereden, we zitten gewoon heerlijk midden in de middel of nowhere.

• 08 Oktober 2007 - 15:25

On:

Moet zo te lezen een heel indrukwekkende ervaring zijn en dan zijn jullie nog maar net begonnen.
    Veel plezier en nog mooie dagen,
    Mia en Marielle,groetjes van
    Marlies en On vanuit een al koud wordend nederland

• 08 Oktober 2007 - 16:21

Henri:

Fantastisch om te horen. Ik ben zelf, vanaf jullie vertrek, de reis echt ook weer aan het beleven.
    Veel plezier met de trekking door de vallei de komende dagen.

Groetjes,

Henri.

• 08 Oktober 2007 - 16:21

Mieke En Jeroen:

Hallo Mariëlle en Mia,

Geweldig dat jullie gezegend zijn, een hele ervaring lijkt me.
    Fijn dat de yakboterlampjes branden! Hier branden de kaarsjes ook voor julie!
    Een veilige reis naar Kathmandu vallei en tot horens vanuit Lhasa.

Groetjes,
    Mieke en Jeroen
    xxxxxx

• 08 Oktober 2007 - 18:47

Pap:

Zo iets moet je zelf beleven, niet alleen door het zien , maar jemoet het ruiken voelen en het in je opnemen en ik neem aan dat jullie dat ook doen, dit kan een grondslag zijn voor jullie verdere leven. Ik wens jullie nog een paar fijnen dagen toe. p.s als je daar ook een monnik vinden die wat voor mij kan doen hou ik me aan bevolen.

Groetjes Pap.

• 09 Oktober 2007 - 20:08

Louise:

Geweldig om te lezen dat jullie het zo fijn hebben en indrukwekkend is!!
    Willen jullie aub ook voor mij een kaars aansteken? Zag afgelopen zaterdag een film van de monniken en zei daat zijn mia en marielle nu.
    Ga morgen bij mnr. Han kletsen en een boterham eten.
    Kijk uit met oversteken en tot gauw.

• 13 Oktober 2007 - 13:30

Han:

Lieve schatten,

Het is heerlijk om te weten dat het jullie beide deze reis goed doet.
    Ik ben erg blij dat de valley geen problemen heeft opgeleverd.
    Geniet van al het mooie voor lichaam en geest.
    Tot horens!

Liefs en kusjes,
    Han

• 14 Oktober 2007 - 05:23

HarryH - Groningen:

Hallo Marielle,

Heb de link 'WaarBenJij.Nu' van Greet gekregen, hoop dat dit goed is.

Geweldig om met jou en je moeder mee te reizen. Ik heb nog steeds zoveel goeie herinneringen aan de Nepal-Tibet reis van 2005.

Moest helemaal lachen dat je weer onder de hoede van René bent. Doe hem de hartelijke groeten van Martha en mij.
    Wordt zijn openluchtsalade weer zo lekker?

Ben heel nieuwsgierig of er voor jouw gevoel in de afgelopen twee jaar veel is veranderd in Nepal en vooral ook in Lhasa.

Martha & ik hebben voor einde 2008 Noord-India (Rajastan) op onze planning staan!
    De reislust begint bij ons alweer helemaal te broeien.

Zie uit naar je volgende bericht.

Groeten (ook aan Henri op de thuisbasis natuurlijk),

Harry!