Namijmeringen... - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Marielle Rossel - WaarBenJij.nu Namijmeringen... - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Marielle Rossel - WaarBenJij.nu

Namijmeringen...

Door: Marielle en Mia

Blijf op de hoogte en volg Marielle

07 November 2007 | Nederland, Geldrop

Inmiddels zijn we weer anderhalve week thuis. Allebei zitten we echter eigenlijk nog voor een heel stuk in Tibet en Nepal. Het is lastig terugschakelen naar deze Westerse maatschappij, waar alles weer snel moet, waar eigenlijk weer vanálles móet. Kijk je hier op straat iemand recht in de ogen, dan krijg je al gauw een vreemde blik terug. Hier kijk je niet zo makkelijk een wildvreemde midden in de ziel. Zo zijn er heel veel kleine dingen waar je weer aan moet wennen.
Vandaag heb ik mijn eerste werkdag gehad, ook dat was weer wennen. Je komt midden in de dagelijkse hectiek binnen. Maar het went wel weer...

Ik wil nog even namens Mia en mezelf iedereen bedanken die ons op deze reis gevolgd heeft, en speciaal de mensen die de moeite hebben genomen om een berichtje achter te laten. Het is zó fijn om daarachter even een bekende naam te zien, wat woordjes dat er met ons meegeleefd wordt. Sommigen zaten er zó bovenop dat er al een berichtje stond voordat ik de kans had de foto's te plaatsen :-) Leuk!

Greet, Harrie en Henri, ik hoop dat jullie door onze verslagen de reis weer een beetje opnieuw hebben kunnen maken en heerlijk herinneringen op hebben kunnen halen!
En HermanC, ik was aangenaam verbaasd jou hier binnen te zien wandelen!

Voor ons is het een reis geweest om nóóit te vergeten. De openheid en vriendelijkheid van de locale mensen, het contact wat voornamelijk plaatsvond met handen, ogen, hart en ziel. De spiritualiteit van Tibet, de ongenaakbare natuur, zó, zoals de wereld bedoelt is. De schoonheid van Nepal. Het is heel speciaal om zo'n reis als moeder en dochter te mogen maken. Daarnaast hebben we ook een heleboel momenten echt als vriendinnen beleefd.
Dus mam, ook jij bedankt!!! Het heeft onze band nog veel hechter gemaakt.

Met een beetje weemoed sluit ik hiermee dit reisverslag af. Door het achteraf toch nog maken van de verslagen, kon ik nog een beetje dáár blijven. Nu is het weer tijd om naar de huidige wereld terug te keren, maar een klein stukje van mij zal altijd in Tibet blijven!!!

Liefs,
Mia en Mariëlle

  • 07 November 2007 - 21:26

    Mieke En Jeroen:

    Mariëlle en Mia,

    Bedankt voor alle heerlijke verslagen, prachtige foto's en het heerlijke gevoel dat we mee met jullie op reis zijn geweest naar dit prachtige land met haar prachtige bewoners.

    Het was een één woord geweldig!
    Bedankt voor alles!

    Geniet nog maar lang na!

    Groetjes, Mieke en Jeroen

  • 07 November 2007 - 21:30

    Mia:

    Lieve dochter,
    dank je wel voor dit hoogtepunt (letterlijk en figuurlijk) in mijn leven. Je was een geweldige reisgenoot.
    Onze zielsverwantschap heeft ons veel geluk gegeven op veel intens beleefde momenten.
    Liefs, mam

  • 07 November 2007 - 22:35

    Greet:

    jullie verslagen hebben mijn belevenissen in Tibet weer heel levendig gemaakt.
    Bedankt daarvoor.
    Sterkte met het terugkeren in onze maatschappij, ik weet dat het lastig is.

    Liefs,
    Greet

  • 08 November 2007 - 06:49

    RINY:

    Het was heerlijk om zo met jullie mee te reizen.Al die verhalen en prachtige foto`s, ik heb er van genoten. Thanks en groetjes

  • 08 November 2007 - 08:47

    Henri:

    Mia en Marielle,

    Ook van mijn kant bedankt voor jullie mooie verhalen. Ik ben jullie beide dankbaar dat ik hiervan heb mogen meegenieten.

    Mia bedankt voor het mooie beeldje van Ganesh dat je voor me hebt meegenomen. Het heeft al een mooi plekje gevonden in mijn appartement.

    Groetjes,

    Henri.

  • 08 November 2007 - 10:23

    Fred En Bep:

    Zoals eerder al opgemerkt in een woord PETJE AF voor je geweldige reisverslag.
    Je hebt ons geprikkeld om dit deel van Azie ook eens te gaan ontdekken.
    Bedankt.
    Groetjes Fred en Bep

  • 09 November 2007 - 04:40

    HarryH:

    Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ben ook nog steeds bezig (en met heel veel plezier) met mijn reis Nepal/Tibet van 2005. Super. Blijft onderdeel van mijn leven!

  • 09 November 2007 - 15:48

    Paul:

    Hallo Marielle. Petje af voor de mooie verhaaltjes en natuurlijk de mooie foto's. Ik heb ze nog niet allemaal gelezen of gezien, maar daar ga ik zeker tijd voor maken.
    Ook wil ik je bedanken voor het leuke beeldje wat je voor mij mee hebt gebracht. Was een leuke verrassing.
    Ik ga er een mooi plekje voor zoeken.

    Groetjes,
    Paul

  • 10 November 2007 - 21:01

    Louise:

    Geweldig dat ik dit met jullie door te lezen heb mee mogen beleven, dank jullie hiervoor.
    Lag een beetje achter met lezen maar ben weer helemaal bij het lijkt wel een serie die ik aan het volgen was , bijzonder en ben blij dat jullie zo hebben genoten en blijf er nog lang van genieten. Kom snel een keer foto's kijken ben benieuwd.
    Ben ook trots op jullie er is ook veel kracht van binnen en lichaamlijk voor nodig om zo'n reis te kunnen maken.
    Heb genoten van de verslagen en vind het jammer dat het afgelopen is.
    Veel liefs en al het geluk voor deze 2 knappe damens!!
    P.S mnr.Han en ik gaan pas mee als er een w.c is, fatsoenlijke!!!

  • 17 November 2007 - 13:33

    Herman Crins:

    Hallo Marielle, Ik kan me de verbazing voorstellen. Was ook van mijn kant toen ik je verslag las en zag wat je ondernam. Kei leuk om dit te zien en te lezen.Ik hoop dat het heel goed met je gaat en blijft gaan, Wie weet spreek ik je een keer.
    Geef eventueel je email maar eens door op h.crins@konitech.nl.
    groetjes
    Een volleyballer

  • 22 Februari 2008 - 08:17

    Lisette:

    Hallo Mia en Marielle,
    Ik lees nu pas jullie verslagen, het gebruikte e-mail adres wordt nooit meer gebruikt, toevallig dat iemand mij vertelde dat het nog bestond. Jammer om niet tegelijk met jullie een beetje mee te kunnen hebben genieten...Ik ga nu achteraf alles lezen en bekijken. Eenmaal een beetje dichter bij de hemel geweest zijn, wat uniek! Ik laat jullie horen wat jullie ervaringen met mij gedaan hebben zodra ik alles gelezen heb.
    Allerliefste groeten,
    Lisette van tanta Mia

  • 30 Maart 2008 - 20:21

    Godwin (van Peter E.:

    op advies van peter las ik jouw verhalen en genoot ik van je foto's. een mooi voorproefje voor over 6 maanden. bedankt!

  • 03 Juni 2010 - 09:37

    Jey:

    HI Mariel
    Im from india, nice to know that you enjoyed Nepal.. i hail from south but visited those beautiful neighbourhood called Darjiling I am not sure whether you too visited.. its greenary and lovely place..

    Enjoy and take care
    jey297@gmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Ik hou van reizen. Van het leren kennen en beleven van andere culturen, andere natuur, andere sfeer en het leren van alles wat anders is. Zolang ik de luxe heb van deze keuzes te kunnen maken zal ik proberen te blijven reizen en mijn leven en hopelijk ook dat van enkele anderen te verrijken met het uitwisselen van ideeën en ervaringen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 48771

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 11 Augustus 2017

Tibet 2017

17 September 2011 - 08 Oktober 2011

Peru 2011; Sjamanistische en Spirituele reis

02 Oktober 2010 - 24 Oktober 2010

India; Spitivallei

05 Oktober 2007 - 27 Oktober 2007

Tibet - Nepal 2007

Landen bezocht: