15 July, Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Marielle Rossel - WaarBenJij.nu 15 July, Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Marielle Rossel - WaarBenJij.nu

15 July, Chengdu

Door: Marielle Rossel

Blijf op de hoogte en volg Marielle

15 Juli 2017 | China, Chengdu


Namiddag, aankomst in Chengdu.
Warm. Dat is het eerste wat me opvalt hier in Chengdu. Erg warm….
Maar ook; heerlijk eten! Met een boel mensen om een ronde tafel en allemaal verschillende bakjes op een draaiplateau. Met stokjes proberen iets in een bakje, en daarna in je mond te krijgen. Zeewier gaat goed. Nootjes was toch even oefenen. Veel verschillende smaken; gember, knoflook, rode, pittige (!) pepertjes. Heerlijk! Nog even genieten van de groenten, want dat zal straks steeds minder worden.

Na het eten met z’n tweeën de stad een beetje verkend, en bij een leuk park uitgekomen. Een oud pretpark zo te zien, met nog resten van een oude achtbaan. Chenghua park.
Tussen de bomen klinkt een geluid wat we echt niet thuis kunnen brengen. Het begint zacht, zwelt heel erg aan en wordt weer stil. Luchtalarm? We zijn de enige Westerse mensen daar, en de enige ook die vreemd om ons heen kijken waar dat vreemde geluid vandaan komt. Niemand raakt in paniek, dus we slenteren maar gewoon door. Er zijn veel vleermuisjes, sonargeluid tegen de vleermuizen? Nou, dat werkt dan niet, zal het dus wel niet zijn. We besluiten maar dat het krekels zijn. Dit wordt de volgende dag ook bevestigd.
Rond een uur of 10 ploffen we moe maar voldaan op onze harde bedden. Ik heb geslapen als een roos.

  • 16 Juli 2017 - 14:16

    Frans Lap:

    Hoi Mariëlle,
    Ik reis met je mee, graag.
    Ben benieuwd naar je ervaringen en verslagen.
    Fijn om vakantieliteratuur te gaan lezen van hoog niveau!
    Ik wens je veel geluk.
    Tot lezens.

  • 16 Juli 2017 - 19:24

    Pap:

    Nou dat wordt nog wat, maar laat jullie maar verassen, en geniet zo veel mogelijk.

  • 17 Juli 2017 - 08:35

    Paul:

    Hallo Marielle.

    Je had natuurlijk thuis eten met stokjes moeten oefenen, maar dat komt wel goed.
    Anders gewoon een vork/lepel vragen. :-)
    Ik heb even op google naar Chenghua park gezocht en gevonden. Wat jammer van dit park.
    Maar ik heb begrepen dat ze een nieuw park gaan bouwen.

    Veel plezier en ik blijf je natuurlijk volgen.

  • 20 Juli 2017 - 11:17

    Mamma Mia:

    Marielle heeft gevraagd de meereizenden thuis te laten weten, dat het niet lukt vanuit Tibet ook maar iets door te sturen. Na een lichte hoogteziekte gaat het weer goed met beiden. Groetjes van Marielle en Richard.

  • 21 Juli 2017 - 20:46

    Mieke:

    Hoi Mamma Mia,

    Fijn dat je ons dat even laat weten, bedankt !!!
    Ik begon me al ongerust te maken. Maar gelukkig gaat het goed met ze.

    Groetjes, Mieke en Jeroen xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Ik hou van reizen. Van het leren kennen en beleven van andere culturen, andere natuur, andere sfeer en het leren van alles wat anders is. Zolang ik de luxe heb van deze keuzes te kunnen maken zal ik proberen te blijven reizen en mijn leven en hopelijk ook dat van enkele anderen te verrijken met het uitwisselen van ideeën en ervaringen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 48704

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 11 Augustus 2017

Tibet 2017

17 September 2011 - 08 Oktober 2011

Peru 2011; Sjamanistische en Spirituele reis

02 Oktober 2010 - 24 Oktober 2010

India; Spitivallei

05 Oktober 2007 - 27 Oktober 2007

Tibet - Nepal 2007

Landen bezocht: