Helaas, site werkte niet - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Marielle Rossel - WaarBenJij.nu Helaas, site werkte niet - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Marielle Rossel - WaarBenJij.nu

Helaas, site werkte niet

Door: Marielle Rossel

Blijf op de hoogte en volg Marielle

14 Augustus 2017 | Nederland, Geldrop

Zoals de meesten inmiddels begrepen hebben, kreeg ik met geen mogelijkheid een verslag geplaatst in China/Tibet.
Ik denk dat er toch ergens een link met facebook of Google zit, en dat daardoor de boel direct wordt geblokkeerd in China.
Jammer, maar niks aan te doen. Gekke Chinezen.

De reis was fantastisch, alles zat mee. Het weer, het reisgezelschap, mooie ontmoetingen, schitterend land met ongelooflijk mooie mensen.
Jammer dat de Chinezen hun klauwen zo in Tibet aan het zetten zijn. In het kader van "de vooruitgang" is Tibet op dit moment één grote bouwput. De wegen en tijdelijke dorpjes schieten als paddestoelen uit de grond en overwoekeren het schitterende landschap. De sereniteit is helaas weg. Je vind deze nog een stuk terug in West-Tibet, maar ik denk dat de klauwen over 5 jaar (of eerder, in dit tempo) ook tot in dit deel van Tibet reiken.

Ik ga mijn dagverslagen voor mezelf verder uitwerken, maar ga ze niet meer hier plaatsen.
Het was mijn afscheidsreis van Tibet, maar mocht ik tóch nog ooit besluiten om alsnog een keer te gaan, dan zal ik eerst een andere reissite moeten gaan zoeken...

Nog een weekje om echt te landen, en dan moet ik de westerse mallemolen weer in...

Xx Mariëlle

Ook foto's plaatsen werkt hier in Nederland niet goed. De foto's komen allemaal terecht onder het verslag " de laatste voorbereidingen". Even zoeken dus, of tik gewoon op "foto's" om nog wat foto's te zien.

  • 15 Augustus 2017 - 18:11

    Pap:

    Marielle je moet maar denken het zit alle maal in mijn geest en dat zijn de leukste en mooiste herinneringen die je heb en die niemand van je kan afnemen. Geniet hier van en als het niet al te goed met je gaat denk dan hier maar aan terug dat er overal wel iets is. Geniet nog maar van de paar dagen die je heb, want dan begint de harde werkelijk heit. Groetjes pap en sterkte.

  • 20 Augustus 2017 - 11:43

    Ellen:

    Hallo Marielle, Jullie hebben zo te lezen wel een hele mooie reis gehad. Uit eigen ervaring weet ik dat de Kailash reis van Koning Aap prachtig is, want ik heb hem in het verleden twee keer gedaan. Wel was het reisprogramma toen nog iets anders en reden we met 4WD's rond. Maar de ervaring is onvergetelijk! Het is wel jammer dat ik nu jullie reisverhalen niet kan lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Ik hou van reizen. Van het leren kennen en beleven van andere culturen, andere natuur, andere sfeer en het leren van alles wat anders is. Zolang ik de luxe heb van deze keuzes te kunnen maken zal ik proberen te blijven reizen en mijn leven en hopelijk ook dat van enkele anderen te verrijken met het uitwisselen van ideeën en ervaringen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1792
Totaal aantal bezoekers 48685

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 11 Augustus 2017

Tibet 2017

17 September 2011 - 08 Oktober 2011

Peru 2011; Sjamanistische en Spirituele reis

02 Oktober 2010 - 24 Oktober 2010

India; Spitivallei

05 Oktober 2007 - 27 Oktober 2007

Tibet - Nepal 2007

Landen bezocht: